Op de mooiste dag van je leven wil je natuurlijk stralend op de foto staan. Hoe je uit je ogen kijkt heeft heel veel invloed op de emotie in een foto. De voorbereiding op een bruiloft kan helaas erg tijdrovend en vermoeiend zijn. Om te voorkomen dat je met vermoeide ogen op de foto staat, hebben we een aantal oefeningen beschreven waarmee je de spieren rond je ogen kunt versterken. Zo sta je met een frisse blik voor de lens.

 

De handpalm oefening

Deze oefening is om je ogen te ontspannen en de stress weg te nemen. Het is een korte pauze waarin je je ogen bedekt met de basis van je handpalm en je vingers op het voorhoofd. Zet niet te veel druk terwijl je je handen op je ogen legt. Deze oefening zal je helpen je ogen en geest te rusten en de stress van je dagelijkse routine weg te nemen tijdens het werk.

 

De knipper oefening

Het is misschien raar dat iemand eraan herinnerd moet worden om ogen te knipperen. Bij het werken met gedigitaliseerde media en verminderde aandacht knipper je minder. Knipperen is een oefening die goed is voor vermoeide, jeukende en droge ogen. Knipper je ogen snel gedurende ongeveer 5 seconden. Je zult onmiddellijk verlichting van de symptomen voelen.

 

De rol je ogen oefening

Ga ergens comfortabel zitten. Het is een oefening van 2 minuten. Rol je ogen eerst met de klok mee terwijl je je ogen open houdt en dan tegen de klok in. Doe het langzaam en probeer de ogen zo ver mogelijk uit te rekken. Deze oefening zorgt ervoor dat je ogen ontspannen aanvoelen. Doe deze oefening voor ongeveer 2-3 minuten en je zou je veel beter kunnen concentreren.

 

De warme en koude kompressen

Neem een kom met koud water en warm water. Dompel een uiteinde van een handdoek of washandje in elke kom. Leg dan eerst een heet kompres over je wenkbrauwen en ogen. Geniet ten minste 5 seconden van de warmte en ga dan verder met het koude kompres en laat het daar 5 seconden staan. Doe deze routine minstens 5 keer.

 

De focus oefening

Dit is een andere zeer eenvoudige oefening die kan helpen bij het versterken van de verzwakte oogspieren. Om te beginnen, focus op een nabijgelegen object voor ongeveer 5 seconden. Ga dan verder naar verre objecten en focus op het voor nog eens 5 seconden. Deze sporadische verschuiving geeft kracht aan de oogspieren en verfrist ze ook. In eerste instantie kan het verschuiven van de focus met je ogen heel moeilijk zijn, omdat je ogen lui zijn geworden. Als je dit dag na dag blijft doen, zul je het veel makkelijker vinden om het te doen. Als je je op één voorwerp concentreert, worden de oogspieren versterkt en verbetert de concentratiekracht. Dit is een van de natuurlijke manieren om de kracht van je oogspieren te verbeteren als je je herinnert dat je de focus moet verleggen en je ogen moet bewegen om ontspanning aan te moedigen.

 

Blijf je ondanks alle oefeningen vermoeide ogen houden? Met een ooglift zorg je voor vernieuwde frisse blik. Zo weet je ook zeker dat je tijdens je bruiloft staat te stralen.